vendredi 31 octobre 2014

Šarenica

Sviđa mi se reč šarenica.Od nje svašta može da se tka,na belom papiru,vezenih slova.
Kao od  reči :čempres,semafor,kišobran,vino,bubanj


Obuze me neka želja da se ponovo vratim na to mesto, da vidim čempres, naša imena urezana u njemu, uokvirena jednim nepravilnim srcem koga je njena drhtava ruka, te, poput naše strasti, vrele letnje noći, urezala u čempres. Čempres pored koga sam se nadao da ću je sresti; čempres koji je značio nju i našu ljubav. Umesto njega, sada je stajao semafor na mestu na kome sam proveo onaj trenutak koji vam, nakon svršetka, postane sinonim za sreću, potsetnik da život može biti lep; postane vam neophodno pomagalo u životu poput kolica jednom paraplegičaru. Osećao sam da bi nestajanjem tih sećanja nestala i moja sposobnost da živim, dišem i radujem se. Možda sam se zato vratio tom mestu - iz neke blesave predrastrožnosti da sećanja ne iščeznu, kao da je to bilo moguće. Stajao sam tako, jednom rukom držeći kišobran, drugom pritiskajući srce koje je kucalo poput kakvog bubnja. Ne znam zašto se toliko uzrujala ta stara drtina; zar je zaista verovala da će nakon toliko godina naći svoj, drhtavom rukom urezani lik, u tom čempresu, na čijem je mestu, tu, pored semafora, na mokrom trotoaru, stajala mrlja od vina u obliku nepravilnog srca. U tom savršeno ili potpuno pogrešno isplaniranom trenutku, mokrom ulicom prođe jedan auto i u njemu jedna pojava na koju me seća stari čempres, na čijoj je kor, domah iznad mog, bilo urezano njeno ime. Udarci bubnja su usporavali, a ja, pre nego bubnjevi potpuno utihnuše i nastupi muk i tama, uspeh da izustim promuklim glasom još jedno Draga, volim te! A ne znam gde da udenem kišobran...
Priča je možda malo kliše, ali je nisam toliko loše uklopila. Bilo je interesantno,pisati u muškom rodu.